fbpx
E: robin@strever.be
T: +32(0)498/07.88.39

Blog over prijszetting, prijscommunicatie en kostprijsberekening

In deze blog over prijszetting, prijscommunicatie en kostprijsberekening deelt STREVER zijn inzichten, zodat jij jouw doordachte prijsstrategie kan ontwerpen en verbeteren.

Heb je vragen over een specifiek onderwerp? Neem contact met ons op! We bezorgen jou een antwoord en delen die kennis met de lezers van deze blog.

28
jan

8 veelgemaakte fouten bij prijsbepalingen door KMO’s

Zo’n drie jaar geleden zette ik mijn bedrijf Strever op. Mijn doel: hardwerkende ondernemers zekerheid geven over hun prijzen, zodat ze geen geld op tafel laten liggen en eindelijk kunnen vragen wat ze werkelijk waard zijn. De voorbije jaren ging ik al bij talloze KMO’s langs om hen te helpen bij hun prijszetting. Zo ontdekte...
Read More
28
jan

7 positieve gevolgen van een heldere kostprijsberekening

Wat kost het je om jouw bedrijf draaiende te houden? Niet ongeveer want dan ben je aan het raden. Wat kost het je exact, tot in het detail en tot op de cent? Een gedetailleerde kostprijsberekening levert je tal van nuttige inzichten op die vaak tot meer winstgevendheid leiden. Zeven positieve effecten wanneer je alle kosten...
Read More
27
jan

Op weg naar een goede prijsstrategie: vijf basisstappen

Hoe zeker ben jij van jouw vraagprijs op een schaal van 1 tot 10? Denk er even over na en ken jezelf een score toe. Gaf je jezelf een score die lager is dan tien? Dan twijfel je toch in zekere mate over de prijs die je hanteert. Een doordachte prijsstrategie kan je helpen bij...
Read More
21
okt

“Help, een potentiële klant vindt me te duur”

“Help, een potentiële klant vindt me te duur” Je hebt een goed gesprek gehad met een mogelijke klant. Je weet exact wat hij wenst of nodig heeft. Je neemt rustig de tijd om een offerte op maat uit te werken. Alles loopt op wieltjes en plots: “Sorry, ik ga toch niet met jou in zee...
Read More
Strever Prijszetting Prijs verantwoorden
15
sep

11 marketingtechnieken die jouw prijs verantwoorden

Vrees je dat de klant jouw prijs niet zal accepteren? Deze 11 marketingtechnieken gaan jouw meerwaarde en prijs duidelijk verantwoorden.
Read More
pakketprijzen strever
03
jun

Gebruik je best pakketprijzen of prijzen op maat?

Gebruik je best pakketprijzen of prijzen op maat? “Pakketten zijn zoveel makkelijker”, zei een fotograaf vol overtuiging. “Ik verlies nu enorm veel tijd met prijzen op maat van de klant te berekenen”. Ons adviesgesprek kwam op dreef. De fotograaf had het over zijn nauwe band met zijn klanten. Hij vertelde over de zorg die hij in...
Read More
Strever-Prijszetting-Prijsberekening
29
mrt

11 inzichten voor een sterkere prijsstrategie tijdens en na Corona

Jouw prijsstrategie moet wijzigen om relevant te blijven in de economie die komt na Corona. Het koopgedrag van klanten wijzigt, dus jouw prijsstrategie ook.
Read More
Strever-Prijs-Verrekijker-Groen
02
dec

“Arme klant, het spijt me” – Het Black Friday rijmpje

Arme klant, het spijt me. Dit was niet mijn bedoeling.Van mijn deals genoot je, maar het gaf niet veel voldoening. Jouw zuurverdiende centen vlogen de deur weer uit.Maar, arme klant, die dingen, hoe gelukkig ben je met die buit? Heb je al een kater na die high van de koopjesweek?Of zit je nog in je...
Read More
Het is tijd om jezelf te waarderen
30
nov

Het is tijd om jezelf te waarderen

We trappen allemaal in dezelfde valkuil Er zijn 2 soorten ondernemers: de ondernemer die zich onderwaardeert en de ondernemer die zich op nog een bepaald moment in de toekomst gaat onderwaarderen. Het staat zo goed als vast dat je vroeg of laat in een situatie terechtkomt waarbij je niet de prijs vraagt wat je werkelijk...
Read More