E: robin@strever.be
T: +32(0)498/07.88.39

Les 1: Hoe communiceer je een prijswijziging?

Notities

Les 1: Hoe communiceer je een prijswijziging?

Hoe communiceer je een prijswijziging? Voor nieuwe klanten is het geen probleem. De kans is klein dat ze jouw vorige prijs al kenden. 

Voor bestaande klanten ligt dit anders: zij kopen opnieuw aan. Dat vraagt om een uiterst transparante aanpak. Neem die verantwoordelijkheid om het gesprek aan te gaan, en laat jouw klant het niet zomaar ondervinden.

Er zijn 3 stappen in een succesvolle prijswijziging.

Stap 1: Bevestiging

Stap 1: laat de klant bevestigen dat hij of zij tevreden was van zijn vorige aankoop. Stel vragen als: “wat vond je van jouw vorige aankoop?” of “hoe heeft jouw vorige aankoop je geholpen?”

Meer tips over prijszetting? Start meteen met les 2.

"Moet je prijzen op jouw website tonen?"

Stap 2: Toon de meerwaarde

Stap 2: toon het verschil aan tussen vroeger en nu. Hoe heb jij jouw product of dienst verbeterd tegenover vroeger? Welke meerwaarde creëer je nu die je vroeger niet had? Hoe maak je nu nog meer het verschil tegenover anderen?

Stap 3: Benadruk het voordeel

Stap 3: communiceer dat verschil tussen vroeger en nu als een voordeel voor de klant. Wat zou die nieuwe meerwaarde voor jouw klant kunnen betekenen? Hoe gaat dit hem nog beter helpen dan zijn vorige aankoop?

Als jij de nadruk legt op hoe de meerwaarde die je creëert en de visie waar je naartoe wil in het voordeel is van de klant, gaat de klant zelf ook realiseren dat een prijswijziging een logisch gevolg is. Dus, wees transparant en communiceer welke prijs daar tegenover staat.

Les 2:

Moet je prijzen op jouw website tonen?

  • Wat met standaard producten en diensten?
  • Wat is het verschil wanneer je een hoge of lage prijs vraagt?
  • Hoe zit het met maatwerk?

Je komt het te weten in les 2: “Moet je prijzen op jouw website tonen?”

Moet je prijzen op je website tonen