E: robin@strever.be
T: +32(0)498/07.88.39

Les 2: Moet je prijzen op jouw website tonen?

Notities

Les 2: Moet je prijzen op jouw website tonen?

Moet je jouw prijs op je website of social media kanalen tonen? Wel, dat hangt af van het product of de dienst die je verkoopt.

Situatie 1: Een standaard product tegen een lage prijs

Je verkoopt een standaard product tegen een vrij lage prijs. Door het gebruik van webshops zijn mensen het gewoon dat de prijzen online zichtbaar zijn. Dus, wanneer je een standaard product aanbiedt tegen een lage prijs, is het een goed idee om dit op jouw website en social media kanalen weer te geven.

Meer tips over prijszetting? Start meteen met les 3.

"Hoe kom je tot een correcte prijs?"

Situatie 2: Een standaard product tegen een hoge prijs

Je verkoopt een standaard product tegen een vrij hoge prijs. Hierbij moet je een afweging maken. Wanneer je een vrij hoge prijs online weergeeft, gaat dit werken als een soort van filter. Daardoor gaan heel wat geïnteresseerde mensen afvallen en blijven de potentiële klanten met voldoende budget over.

Wanneer je de hoge prijs niet weergeeft, heb je zelf meer controle om jouw product of dienst persoonlijk te verkopen aan de geïnteresseerden. Hierdoor ga je mogelijk meer van hen overhalen om te kopen dan wanneer je de hoge prijs op jouw website of social media liet zien.

Situatie 3: Je verkoopt maatwerk

Je verkoopt een product of dienst dat maatwerk is voor de klant. Hierbij is het aangeraden om jouw prijs niet online weer te geven. Want, de prijs die je zou tonen, zou nooit de juiste prijs zijn voor de vraag van de klant. In dit geval is het beter om de klant zijn problemen en wensen te achterhalen via een gesprek, om daarna een prijs te presenteren die wél correct is, op maat van de klant zijn vraag.

Les 3:

Hoe kom je tot een correcte prijs?

Het heeft allemaal te maken met jouw prijscontext: de omstandigheden waarmee jouw onderneming te maken krijgt.

Hoe kom je tot een correcte prijs