Robin Prijs Strever

Over STREVER

Met een passie voor marketing en een hart voor ondernemers besloot de 27-jarige Robin Cuypers om zich met STREVER te specialiseren in prijs- en productstrategieën voor starters, freelancers, KMO’s en VZW’s.

Zijn missie? Ondernemers hun zorgen over prijszetting wegnemen, zodat ze hun klanten het best mogelijke werk bezorgen.

Zijn doel? 1.000.000 klanten met producten en diensten verbinden, zodat ze heel wat waarde, impact en ervaringen verkrijgen.

WAAROM

Levens veranderen.

Producten en diensten kunnen klanten hun levens veranderen. De waarde die ze brengen is soms onbeschrijfelijk. Mensen hun problemen raken opgelost, ze voelen zich beter dan ooit tevoren en ze worden een nieuwe versie van zichzelf.

HOE

Waarde, impact en ervaringen.

We laten ondernemers en hun ideale doelgroep inzien wat de producten of diensten echt waard zijnHun aanbod kan voor een sterke impact zorgen die levens verandert, maar ook ervaringen creëren die de klanten nog lang zullen herinneren.

WAT

Prijs- en productstrategieën

Strever ontwerpt prijs- en productstrategieën die de waarde van jouw product omtovert in een sterk aanbod voor jouw ideale doelgroep.  Resultaten zijn niet langer een optie, maar wel een garantie.

De motivatie

De visie

De uitdaging

De oplossing

Het doel

Het doel

HET DOEL VAN 1.000.000

STREVER verbindt 1.000.000 klanten met producten en diensten, zodat ze heel wat waarde, impact en ervaringen verkrijgen.

STREVER bestaat om levens te veranderen.

1 miljoen om exact te zijn.

Klinkt gek? Ja, waarschijnlijk wel. Maar, als je oprecht gelooft dat producten en diensten levens kunnen veranderen op de meest positieve manier mogelijk, dan begrijp je wat STREVER drijft.

Een eerste gitaar die je de liefde voor muziek laat ontdekken, een favoriet album dat je telkens goed gezind maakt, een comfortabele auto waarin je heel wat tijd doorbrengt of zelfs het advies van een ervaren mede-ondernemer die jouw zaak naar het volgende niveau tilt …

Producten en diensten zijn triggers die iets veel groters mogelijk maken.

Begrijp me niet verkeerd, dit heeft niets te maken met materialisme. Daarentegen wel met wat de producten of diensten triggeren bij de klant. Wat maakt het mogelijk voor de klant? Een beter leven. Een opgelost probleem. Een goed gevoel. Een nieuwe toekomst.

Klinkt het vergezocht?

Dan sta je niet stil bij de impact dat producten en diensten op jouw leven hebben.

Hoeveel waarde hecht jij aan jouw smartphone, jouw harde schijf vol bestanden of jouw fotoalbum?

Enorm veel.

Robin zijn aanpak is rechttoe rechtaan. Hij zegt waar het op staat zonder het ingewikkeld te maken.

Nomi 1Kenobi - Naomi Prijs Strever
Naomi Leboy
NRartworks

Het doel

De motivatie

De visie

De uitdaging

De oplossing

De motivatie

De motivatie voor 1.000.000

Wanneer we het doel van 1.000.000 bereiken…

lossen we ook 1.000.000 problemen op
verbeteren we 1.000.000 levens
creëren we 1.000.000 nieuwe ervaringen
geven we 1.000.000 mensen een goed gevoel
laten we 1.000.000 interacties ontstaan

Het idee alleen al drijft STREVER om ervoor te gaan. Waarde, impact en ervaringen bezorgen.

Uiteraard doen we dat niet alleen. Telkens wanneer je “we” of “wij” leest, heb ik het niet over mezelf en mijn denkbeeldig team. Het gaat over ons.

Jij en ik.

Jouw onderneming en jouw toekomstige klanten.

Hoe pakken we het aan?

Ondernemers zijn niet dom. Ze hebben al allerlei manieren geprobeerd om hun producten en diensten te verkopen. Soms werkt het, soms ook helemaal niet. Dat is ondernemen, toch?

Denken, actie nemen, falen en leren uit jouw fouten. Zo hoort het.

Eén ding is zeker:

Prijszetting is een pijnpunt wanneer ondernemers hun producten en diensten tot bij hun doelgroep willen krijgen.

De meeste ondernemers zijn onzeker over de prijs die ze moeten vragen voor hun product of dienst. Nochtans weten ze perfect wat hun aanbod voor hun klanten zou kunnen betekenen. Maar, wat is de klant bereid te betalen? Die vraag blijft vaak onbeantwoord.

De workshop over prijsmethoden heeft me laten inzien hoe ik mijn prijszetting doordacht kan aanpakken en presenteren om de juiste mensen te bereiken.

Wanton Prijs Strever
Robin van Genechten
Wanton

Het doel

De motivatie

De visie

De uitdaging

De oplossing

De Visie

WAARDE > OMZET

De waarde voor de klant staat centraal, het is een absolute prioriteit. Een waardevol aanbod vormt de basis voor een succesvolle prijs- en productstrategie en bezorgt de klant een oplossing die effectief werkt.

KLANTEN > ONDERNEMERS

Jouw klanten zijn de belangrijkste mensen waarmee je als ondernemer in contact komt. De impact die jouw product of dienst op hen nalaat, krijgt voorrang op winstmaximalisatie. Denk je aan winst voor je aan jouw klanten denkt? Dan gaat het vroeg of laat helemaal mis.

LANGE TERMIJN > KORTE TERMIJN

Zowel een visie op lange termijn als handelingen op korte termijn zijn cruciaal. Wanneer het gaat om prijs- en productstrategieën hebben we richting nodig op lange termijn om op korte termijn juist te handelen.

Ons doel is niet alleen om je zo snel mogelijk hoge resultaten te bezorgen. Wel om je duurzame resultaten te bezorgen die jouw onderneming kan volhouden en die je kan uitbouwen doorheen de jaren.

Het doel

De motivatie

De visie

De uitdaging

De oplossing

De uitdaging

De "juiste" prijs voor jouw product of dienst

Elke ondernemer heeft wel een product en elk product heeft wel een prijs.

Is dat ook de juiste prijs?

Waarschijnlijk niet. Prijszetting blijft een pijnpunt voor ondernemers.

Er bestaan allerlei mythes, verhaaltjes en one-size-fits-all oplossingen. Spijtig genoeg brengen die meer schade toe dan dat ze goed doen voor jouw onderneming.

Jouw resultaten lijden eronder, of je het nu beseft of niet.

Dus, je overweegt enkele methodes als:

  • Jouw prijs baseren op de prijzen van de concurrenten
  • Een berekening van de kosten + een extra marge
  • Raden wat klanten willen betalen
  • Zelf een bedrag plakken op de waarde voor de klant
  • Een break-even berekening, gewoon om te zien wat het geeft.

Eerlijk gezegd? Na deze oefeningen weten we nog niet veel meer. We hebben er een idee van, maar het blijft onzeker.

Het blijft vooral vaag. Prijszetting is nog steeds een pijnpunt, net zoals in het begin.

Dus, ondernemers plakken een cijfer op hun product

“Voila! Op naar de volgende taak op de to-do-lijst.”

En daar gaat het fout.

Door jouw prijszetting niet doordacht aan te pakken als een strategie, laat je geld op tafel liggen. Spijtig genoeg luiden de reacties dan al snel:

Mijn werk wordt ondergewaardeerd.
Ze keuren mijn offerte niet goed,
want de concurrent was goedkoper.
Ze willen een lagere prijs.
Ik weet niet wat ik moet doen…

De workshop zat vol ‘aha’-momenten, waardoor Robin 100% van mijn aandacht had.

BOOOST Boutique - Wout Prijs Strever
Wout Lenders
BOOOST Boutique

Het doel

De motivatie

De visie

De uitdaging

De oplossing

De oplossing

Workshops & consultaties

STREVER leert ondernemers hoe ze hun prijs- en productstrategieën doordacht kunnen aanpakken aan de hand van workshops en 1-op-1 consultaties. We nemen alle zorgen over hun financiële vergoeding weg, zodat ze hun klanten opnieuw het best mogelijke werk kunnen bezorgen.

Aan de hand van een strategisch gesprek over jouw onderneming komen we te weten wat we voor elkaar kunnen betekenen, en vooral waar jouw noden liggen en hoe we die kunnen aanpakken.

Onze samenwerking start met enkele basisprincipes, waarop we stap voor stap verder bouwen. Je leert de technieken die STREVER geleerd heeft uit verschillende sectoren en van ondernemers met verschillende activiteiten.

Zo kan je na onze samenwerking zelf jouw prijs- en productstrategie voortzetten en bijsturen terwijl jouw resultaten stijgen en jouw onderneming groeit.

We leggen de focus op:

  • Prijsmethoden & prijsstrategieën
  • Prijspsychologie
  • Productpositionering

De combinatie van deze 3 pijlers zorgt ervoor dat jouw klanten waarde, impact en ervaringen verkrijgen via jouw producten en diensten. Op die manier streven wij naar het doel van 1.000.000.

Prijszetting

Hulp nodig?

Laten we jouw huidige strategie samen bekijken.