Een bedrijfsadviseur uit de Kempen had in het verleden een uiterst succesvol accountantskantoor. In 10 jaar tijd nam hij verschillende andere boekhoudkantoren over. Uiteindelijk verkocht hij zijn zaak om zich enkel en alleen te focussen op strategisch, financieel en HR advies.
De bedrijfsadviseur had heel wat ervaring op het gebied van ondernemen, maar nu maakte hij een nieuwe start met een gloednieuw bedrijf. Hij had al een concreet idee van de waarde die hij wilde leveren aan zijn klanten. Hoe die waarde vertaald werd naar een aanbod, was voor onze samenwerking nog vaag en onduidelijk.
Voorlopig werkte de bedrijfsadviseur volgens een uurtarief. Waarbij de klant toegelicht werd wat het uurtarief was en welk werk hij voor de klant ging verrichten. Dit had enkele nadelen:
STREVER werkte voor de bedrijfsadviseur een prijsstrategie uit waarbij het aanbod precies werd samengesteld volgens de noden van de doelgroep. Eens dat aanbod op punt stond, konden we in een tweede fase ook overgaan tot een doordachte prijsstrategie met een gedetailleerde kostprijsberekening, correcte prijszetting en doeltreffende prijscommunicatie.