Workshops

Op maat van jouw activiteit en sector

Bepaal doordachte prijzen, help jouw klanten bij het nemen van beslissingen
en creëer unieke ervaringen die jouw prijzen waard zijn.

Prijsmethoden & Prijsstrategieën

Kom te weten welke prijs jouw ideale doelgroep wil betalen voor de waarde die je te bieden hebt.

Prijspsychologie

Presenteer jouw aanbod op een manier dat jouw doelgroep helpt bij het maken van beslissingen.

Productpositionering

Creëer unieke ervaringen met producten en diensten waarin jouw klanten graag investeren.

Prijsmethoden & Prijsstrategieën

  • Break-even analyse
  • Kostplus-methode
  • Concurrentie-methode
  • Waarde-methode
  • Keuze en aanpak
  • Strategisch voordeel

Prijspsychologie

  • De kracht van keuze
  • Woordgebruik
  • Prijsnotaties
  • Kleurgebruik
  • Relatief koopgedrag
  • Irrationeel koopgedrag

Productpositionering

  • Sterk merk
  • Duidelijke doelen
  • Afgebakende doelgroep
  • Achterhalen van noden
  • Communicatie van waarde
  • Professioneel proces

Prijsmethoden & Prijsstrategieën

Tijdens de workshop over prijsmethoden & prijsstrategieën hebben we één doel: achterhalen hoe jij jouw prijs kan berekenen om betere resultaten te behalen. Daarvoor bekijken we eerst enkele basisprincipes zoals de verschillende soorten kosten en opbrengsten. Daarna leggen we de focus op de verschillende methoden die relevant zijn voor jouw activiteit en sector.

Prijspsychologie

De workshop over prijspsychologie zorgt ervoor dat jij jouw potentiële klanten kan helpen bij het nemen van een beslissing. We bespreken tientallen technieken om jouw prijzen en aanbod te presenteren op een manier dat het gedrag van de klant voorspelbaar maakt

Productpositionering

In deze workshop werken we aan een sterk concept waarmee jij het verschil kan maken. Eerst focussen we ons op jouw merk en jouw doelen. Daarna bespreken we hoe je jouw doelgroep beter kan dienen aan de hand van profielen, noden, oplossingen en communicatie. Tenslotte schetsen we jouw professionele proces dat voor een constante kwaliteit en ervaring zorgt.

Workshops op maat van jouw ervaring, doelen, activiteit en sector.

De deelnemers bepalen hoe de inhoud eruit ziet.

STARTERS

Je bent net begonnen of denkt aan starten? Dan maakt Strever een workshop op maat van jouw belangrijkste vragen, zodat je meteen de markt betreedt met een strategisch voordeel. 

FREELANCERS

Je werkt in opdracht van jouw klant? Dan kan Strever je helpen door jouw prijzen en positionering te optimaliseren en mee te denken hoe jij een verschil kan maken in jouw sector. We benadrukken hierbij jouw professionele proces, zodat je een positieve indruk nalaat en klanten blijven terugkomen.

KMO'S & VZW'S

Je hebt al wat ervaring, maar wilt te weten komen of je jouw prijzen en aanbod kan verbeteren om jouw resultaten te verhogen. We stellen wat je tot nu toe gedaan hebt in vraag en kijken hoe we een alternatief kunnen vinden dat zowel jouw doelgroep als jouw onderneming laten groeien.

AANPAK

Doelgericht

We achterhalen wie de deelnemers van de workshop zijn en wat hun voornaamste doel is. Alleen zo kan STREVER een doelgerichte workshop geven op maat van jullie noden.

Eenvoudig en duidelijk

Prijs- en productstrategieën kunnen al snel complex zijn. Daarom herleidt STREVER de workshop tot de essentie en bouwen we van daaruit verder naargelang de ervaring van de deelnemers.

Voorbeelden op maat

Van fotografen tot kunstenaars en van webdesigners tot personal trainers… in de workshop verwerkt STREVER voorbeelden die relevant zijn voor jouw activiteit en sector.

Oefeningen met begeleiding

Jij steekt ook zelf de handen uit de mouwen aan de hand van begeleide oefeningen. Zo ga je gegarandeerd naar huis met ideeën voor jouw onderneming.

Vraag & antwoord

Elke workshop eindigt met een vraag- en antwoordronde. Hebben we niet genoeg tijd of heeft STREVER meer bijkomende informatie nodig om jouw vraag te beantwoorden? Dan zetten we het gesprek achteraf gewoon verder via e-mail of een videogesprek.

Wil je zeker zijn van jouw prijs- en productstrategie?

  • Van in het begin probeerde Robin een beeld te krijgen van de deelnemers en hun producten, en bij elk onderdeel koppelde hij terug naar hun specifieke situatie en ervaringen.

    BOOOST Boutique - Wout Prijs Strever
    Wout Lenders
    BOOOST Boutique

AANBOD

d’ target=”/]

Strever

Workshop van 4 uur voor KMO's
  • 4 uur durende workshop
  • 2 uur oefeningen en persoonlijk advies inbegrepen
  • Relevante voorbeelden en praktische oefeningen
  • Vraag- en antwoordsessie
  • Workshop op maat van jouw activiteit en sector
  • Tools en resources
  • Video opnames van de workshop
Vraag info

Stijger

Workshop van 2 uur voor starters en freelancers
  • 2 uur durende workshop
  • Relevante voorbeelden en praktische oefeningen
  • Vraag- en antwoordsessie
  • Workshop op maat van jouw activiteit en sector
  • Tools en resources
  • Video opnames van de workshop
Vraag info

Starter

Workshop van 2 uur voor starters en freelancers
  • 2 uur durende workshop
  • Relevante voorbeelden en praktische oefeningen
  • Vraag- en antwoordsessie
Vraag info

GETUIGENISSEN

d’ target=”/]

  • Meteen na afloop hoorde ik deelnemers al praten over hoe ze de aangebrachte ideeën zelf gingen toepassen.

    BOOOST Boutique - Wout Prijs Strever
    Wout Lenders
    BOOOST Boutique
  • De excel-file die we kregen om een break-even analyse te maken is fantastisch!

    Niele De Vonk Prijs Strever
    Niele Jossa
    Broeikas - Jeugdhuis De Vonk
  • Robin zijn eenvoudige en duidelijke uitleg maakte moeilijke concepten een pak makkelijker.

    Nomi 1Kenobi - Naomi Prijs Strever
    Naomi Leboy
    NRartworks