
Waarom uurtje-factuurtje je onderneming klemzet
En een waardig alternatief dat je meer vrijheid, meer omzet en meer voldoening geeft. Ontdek de voordelen van value-based pricing.

Prijsverhoging? Extra klanten!
Je prijs heeft impact op hoe klanten je aanbod percipiëren en hoe je je in de markt positioneert. Leer hoe je dat strategisch aanpakt.

Vlot je prijsverhoging communiceren
Prijsstijgingen zijn onvermijdelijk. Prijsverhogingen communiceren is iets wat je als ondernemer moet kunnen. Met onze formule wordt het makkelijk!

Hoe communiceer je prijsverhogingen?
Leer hoe je omgaat met de reacties van je klanten via transparante communicatie, meerwaardecommunicatie en een doordachte prijsstrategie.

Onzeker door prijsvergelijkingen? Zo geraak je ervan af!
Ontdek hoe je vol zelfvertrouwen je prijzen bepaalt én communiceert. Praktische tips van Robin Cuypers + openhartige getuigenissen van ondernemers.

Zo beïnvloedt prijsvergelijking jouw onderneming
Hoe bepaal jij jouw prijzen? Op basis van je concurrenten? Of toch jouw eigen meerwaarde? Hier leer je over de gevolgen van jouw keuze.

Hoe concurrentie jouw prijzen versterkt
Leer bij STREVER hoe je concurrentie gebruikt om je eigen marktpositie te verstevigen en een unieke prijsstrategie te ontwikkelen.

De verborgen voordelen van onderbouwde prijzen
Winstgevend. Rendabel. Solide basis voor creatieve vrijheid. In lijn met je waarden. Maar prijsonderbouwing heeft nog meer voordelen. Dit zijn ze:

Waarom is het zo moeilijk om je prijs te bepalen?
Bijvoorbeeld omdat je je buikgevoel laat spreken of je je laat leiden door concurrenten. De andere redenen + 5 oplossingen vind je in deze blog.

Een correcte prijszetting in 5 stappen
Je prijs onderbouwen op basis van data, zonder nattevingerwerk? Volg dan ons vijfstappenplan voor een correcte prijszetting van je aanbod.

Het verschil tussen directe en indirecte kosten
Directe kosten reken je door aan je klanten. Maar wat met indirecte? Hoeveel marge neem je? Wat met cashflowproblemen? Hier krijg je een antwoord.

3 no-nonsens methodes voor kostprijsberekening
Weet jij hoeveel je producten of diensten je echt kosten? In deze blog ontdek je 3 heldere methodes om je kostprijs te berekenen.

Zo vermijd je stress door onvoorziene kosten
In drie stappen naar meer financiële gemoedsrust als ondernemer? Deze blog geeft jou de nodige handvatten. Klik om verder te lezen!

Zijn je prijzen te laag?
Zeg angst voor prijsverhogingen vaarwel. STREVER leert je alles over prijsbepalingen.

Ben ik te duur? Zo counter je kritiek op je prijs
Ontdek onze 3 bewezen technieken om negatieve reacties op je prijs om te buigen: proactief zijn, neutraal blijven en de lat van kwaliteit toepassen.

De 3 C’s van prijsonderbouwing
Bewijs tijdens een verkoopgesprek aan een klant dat je je prijs meer dan waard bent. In deze blog lees je hoe je dat aanpakt.

De gouden regels van meerwaardecommunicatie
Wanneer communiceer je jouw meerwaarde? Voor de samenwerking maar ook tijdens en erna. Hoe je dat precies doet, lees je hier.

Ontdek jouw meerwaarde in 3 stappen
Draait het om je kwaliteit? Je topservice? Of toch je aanbod op maat? Nee, nee en nee. Hoe je je meerwaarde wel formuleert, leer je in deze blog.

Nooit meer discussie over je prijs?
Stop met focussen op je prijs en benadruk je meerwaarde. Ontdek wat de voordelen zijn van meerwaarde communicatie tijdens verkoopgesprekken.

8 veelgemaakte fouten bij prijsbepalingen door KMO’s
Zo’n drie jaar geleden zette ik mijn bedrijf Strever op. Mijn doel: hardwerkende ondernemers zekerheid geven over hun prijzen, zodat ze geen geld op tafel laten liggen en eindelijk kunnen vragen wat ze werkelijk waard zijn. De voorbije jaren ging ik al bij talloze KMO’s langs om hen te helpen bij hun prijszetting. Zo ontdekte ik dat heel wat ondernemers dezelfde (beginners)fouten maken bij het bepalen van hun prijzen. Vandaag zet ik acht van mijn inzichten voor jou op een rijtje.